måndag 19 juni 2017

Vättern avklarad, nu måste du se över cykeln!

Många har nu kommit hem och ställt ifrån sig cykeln, ett antal har fixat den redan men handen på hjärtat så tror jag att ett antal bara ställt ifrån sig hojen och väntar på att krafterna skall komma tillbaka.

Ett tips på att göra ren cykeln finns i den video som jag har lagt upp, Videon är skapad av Morgan Blue som är ett fantastiskt märke just för att göra ren hojen. Deras Chain Cleaner är magisk.
När du ser videon så märker du att du enligt dem måste ha ett gäng borstar m.m. Visst att det är lite kul med märkersgrejer, men jag rekommenderar alla som handlar av CykelGross att använda en rund pensel för kedja och krans, köp sedan svampar och borstar på någon billighetslada typ Jula m.fl.

För de som inte vet vad Morgan Blue är för något så kan jag berätta att det skapades av en mekaniker i Team Lotto i mitten av 90-talet, deras grejer är så bra att idag används Morgan Blues produkter av nästan hela profffsklungen (80%) jag har mött en fågel som viskat att tom TEAM BMC som inte är sponsrat av Morgan Blue köper Morgan Blues produkter för att fixa till hojarna efter varje etapp.

Kolla in videon och sätt igång,hojen mår bra att få sig en genomgång. Får den stå för länge så gror det igen och blir dyrare och omständigt att fixa.

///Fritz

Inga kommentarer: