fredag 11 april 2014

Någon mer än jag som läst om Chris Froomes hustru?

Chriss Froome - anno 2008
Såg igår en nyhet på Expressens hemsida där de beskriver problemen som Chris Froome:s hustru Melanie fått efter att hon antytt vissa saker, vilket många spanjorer har tolkat till att hon menar deras nationalhjälte Alberto Contador. Det har visst mer eller mindre varit ett verbalt krig på twitter mellan henne och ett gäng spanjorer.

Det riktigt tråkiga är att många hotar både henne och Chris, mest henne. Det är inga trevliga hot hon har fått tagit emot, de är så grova att jag inte ens vill återge vad. Personligen, även om jag tycker att just Contadors doping är lindrigare än vad Bäckström ryckte i sig, gör hon rätt, speciellt efter att hon gett en känga till Armstrong och hans business, itne nog med det hon har även varit i "fajt" med Wiggins hustru/fästmö och det handlade säkert om Wiggins ovilja att betala Froomes del av segerpengarna efter vinsten i Tour de France 2012.

För de som inte vet är det en oskriven regel att alla i laget delar på eventuella vinstpengar som laget kör in under ett lopp (även etapp) och då menar jag ALLA i laget, allt från massörer, assistenter, sportdirrar etc. och självklart lagkompisarna. Wiggins var välsigt sen med sin betalning till Froome efter 2012, vilket väckte en aningens ont blod hos vissa.

Tyvärr hittar jag inte nyheten igen på Expressen vilket medför att jag kan bara återge den från minnet.

Ha en trevlig em / kväll

Fritz

Ps varför jag valde en äldre bild på Chris beror på att jag missar aldrig chansen och visa upp att en av världens bästa cyklister körde de första åren på en hoj i nyansen celeste ;) Ds

Inga kommentarer: