onsdag 25 september 2013

R.I.P. Patrick Serra


Tyvärr nås jag nu på kvällen att Patrick Serra har avlidit. Detta till följd efter de svåra skadorna han ådrog sig i Påskas då han var ute och praktiserade den andra av hans två passioner, d.v.s. bergsklättring och så olyckligt föll.

Patrick var en cyklist som jag själv redan som ungdom i början på 80-talet hörde talas om, och det slutade inte med det. När jag återupptog cyklingen efter familj och karriär så var historierna om honom många och roande från tiden i Team Mälarenergi. Vad jag förstått så var han en passionerad tränare och cyklist, och att ryckas bort när man är bara 51 år är alldeles för tidigt.
Han hann med mycket som cyklist och mellan åren 86-87 var han även proffs i Italienska Team Ariostea. Där han två år i rad kom 2:a i loppet : Nice - Alassio, på hemmaplan var han 2:a 2 gånger i Svenska mästerskapen och så sent som 1994 vann han Skandisloppet.

Extremt tråkigt och mina tankar går till Patrick och hans familj.

Vila i frid Patrick Serra

Hälsningar,
Fritz

Inga kommentarer: